Sunt mulţi –
destui dintre ei din zona presei locale – care critică noua legislaţie privind
derularea campaniei electorale. Sunt mulţi cei care spun că un candidat nu se
poate afirma doar prin mijloacele permise legal şi că sunt avantajaţi primarii
în funcţie. Cred însă că actuala legislaţie din domeniu este una care impune un
filtru eficient şi, în opinia mea, corect de cernere a candidaţilor.
Şi asta pentru că
mi se pare corect ca printr-o publicitate electorală minimală, de informare, să
fie promovaţi candidaţii care au strâns notorietate cu mult înainte de
începerea campaniei electorale.
Pentru că nu
agreez candidaţii – indiferent ai cărui partid – care nu au avut treabă cu
comunitatea locală timp de 3 ani şi jumătate şi pe care brusc, cu 6 luni înainte
de alegeri, îi pocneşte grija faţă de cetăţenii votanţi. Pentru că nu mi se
pare corect ca balanţa voturilor să fie înclinată, în ajun de alegeri, de
găleţi, fulare, brichete, şepcuţe sau de bannere de zeci de metri pătraţi, favorizând astfel nu pe candidatul mai
cunoscut, ci pe cel mai ”darnic”. Şi pentru că nu cred că e normal ca un partid
să se gândească să propună un candidat doar cu câteva luni înainte de alegeri,
ci acesta trebuie să fie desemnat şi promovat începând din prima zi de
după alegerile precedente.
Se instaurează,
în felul acesta, o egalitate de şanse între toţi doritorii să ocupe fotoliul de
primar, indiferent dacă sunt susţinuţi de un partid mare sau de unul mai mic
(şi mai lipsit de posibilităţi financiare), diferenţa făcând-o astfel doar
notorietatea pe care candidatul respectiv a câştigat-o în timp.
În al doilea
rând, mi se pare benefic că, limitată doar la nişte afişe cu dimensiuni
standard, campania electorală se mută astfel în mediul virtual, unde implică un
segment de populaţie – tinerii – nu foarte dornic să se implice în procesul de
vot şi unde disputele se dau la nivel de idei, şi nu de mită electorală.
Iar că avem
parte, ca urmare a acestor legi, de o campanie electorală fără prea multă
culoare, fără concerte şi fără megafoane urlând pe străzi, este un lucru bun: o
campanie electorală nu este un bâlci pestriţi şi zgomotos, ci o treabă serioasă
şi importantă, care trebuie tratată de toţi ca atare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu