În anii care au
urmat lui 1989, ”moda” alimentară includea, obligatoriu, în hrana zilnică
celebra margarină. Dintr-odată, untul – pe care oricum uitasem cum mai arată în
ultima parte a ”epocii de aur” – devenise ceva desuet, cam cum era Brifcor pe
lângă occidentala Coca-Cola. Diversele mărci de margarină s-au tot ”bătut”
între ele, fie cu promoţii cu cd-uri cu lecţii de dans (”Rama”) sau cu muzica
lui Ştefan Bănică Jr. (”Delma”), cu premii în electrocasnice (”Linco”, ”Delma”),
ori cu concursuri de reţete de prăjituri (”Unirea”), fie au făcut apel la
tradiţie (margarină ”Bunătăţi de la Bunica” - asta e din ciclul ”parizer tradiţional
românesc”!!), sau la rezonanţa nemţească - că de!, nemţii nu fac lucruri
proaste (”Fruhstuck”), fie au transformat-o în medicament pentru inimă (”Becel”
– se dă pe reţetă?), ba au reuşit chiar să bage în rahat şi una din puţinele
vedete adevărate ale românilor (scandalul Nadia Comăneci – ”Rama”). Oricum, pe
toate canalele la îndemână, s-a proclamat superioritatea margarinei în faţa
untului, văzut ca o cauză a colesterolului şi, de aici, al unui alai de boli,
care mai de care mai mortale.
Iată însă că după
toate astea, Delma vine şi lansează produsul ”Delma cu unt”. Adică cum? După ce
te lauzi că eşti mai bun şi mai sănătos decât untul, lansezi un produs în care
incluzi chiar blamatul produs? Şi cu colesterolul şi cu grăsimile saturate cum
rămâne? Cum?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu