luni, 21 ianuarie 2019

Comerţul din Râmnicu Vâlcea, pe noi culmi de civilizaţie şi progres

După invazia de SH-uri cu haine şi pantofi, trenduri noi (sic!) vin să definească comerţul atât de particular din Râmnicu Vâlcea. Magazinele cu chestii nemţeşti uzate – altele decât îmbrăcăminte – se laudă acum cu o repartizare uniformă pe raza municipiului: după cel de pe str. Topologu, de pe lângă Dovali, şi etajul III de la fostul Magazin ”Cozia” - actual ”Winmarkt”, împărţit frăţeşte cu un supermarket chinezesc cu marfă de duzină, ”franciza” a fost adusă şi în (cum altfel?) cartierul Ostroveni, un astfel de spaţiu funcţionând lângă piaţa de acolo.
Dar supremaţia germană este serios ameninţată de un magazin deschis parcă anul trecut chiar în centru, pe General Magheru, care se numeşte pe FB ”Home Depot Vâlcea” şi care contrabalansează ”Deutchland über alles” cu un viguros ”God Save the Queen” reprezentat de lucruri la mâna a doua englezeşti, vândute la kilogram. Preţul per kilo scade treptat de la 60 la 3 lei, în funcţie de zi şi după o schemă atât de complexă încât, pentru o mai bună reţinere, ar trebui introdusă în calendarul ortodox, zilele cu kilul la 3 lei urmând să fie trecute cu roşu, ca sărbătorile marilor sfinţi.
În fine, ca să nu fim acuzaţi că nu suntem pe deplin cosmopoliţi şi open minded, tot pe ”General Magheru” s-a deschis şi un al doilea sex-shop, evident că peste drum de cel care funcţionează în zonă de câţiva ani.
Shopping City-ul (sau noul Mall) ridicat pe ruinele răposatului Combinat pentru Prelucrarea Lemnului - pus pe butuci, sub numele de ”Carpatina”, de Viorel Cataramă - mai drege busuiocul de un an de zile, deşi a trebuit să aflu de la fiică-mea, într-o scurtă şi foarte elocventă sesiune de cumpărături pe la complexul omolog de la Piteşti, că şi aici mai avem ceva lacune în ceea ce priveşte nişte branduri, care pe la alţii sunt, dar pe la noi - nu.
Aşa că, dacă vrei să cumperi ceva mai deosebit, intră pe net şi comandă on-line!
Happy shopping!

Un comentariu: