vineri, 10 august 2012

Cum nu am devenit tranzacţionator*

Îi ştiţi sigur: apar prin dreapta sau stînga paginii de internet (Yahoo, Facebook etc.), povestind încântaţi despre cum au făcut ei bani tranzacţionând (nu e niciodată foarte clar ce!) pe Forex sau pe cine ştie ce alte pieţe. În urmă cu vreun an, dorind să aflu (pentru că aşa găsisem scris pe undeva: broşură cu instrucţiuni gratuită) câte ceva din domeniul ăsta altminteri teribil de străin pentru mine, dar fără intenţia de a intra în tranzacţionări pentru foarte simplul motiv că n-aveam cu ce, m-am înscris pe markets.com, adică mi-am făcut un cont. În care, cinstit fiind (mare greşeală... nu se face aşa ceva!) mi-am dat şi numărul de telefon. Apoi am aşteptat cuminte să-mi parvină pe e-mail instrucţiunile, povestea despre ce este Forexul ăsta şi cu ce se mănâncă el. Pe e-mail n-am primit nimic, în schimb, la doar vreo două sau trei zile, am fost sunat de cineva din partea lor - cred că era o femeie, oricum, nu contează: şi femeile şi bărbaţii de acolo sunt la fel de antipatici – care m-a întrebat din prima cât vreau să investesc. I-am răspuns politicos (îmi mai ieşea încă, pe atunci) că nici vorbă de investit, ci doar doream să ştiu mai multe despre această activitate ca parte în construcţia unei culturi generale, niciodată suficient de întinsă. Persoana (ca să zic şi eu ca Nea Iancu) a părut simţitor dezamăgită faţă de debutul convorbirii, mi-a zis că îmi vor trimite ei ceva pe e-mail, în perioada următoare, şi apoi am încheiat convorbirea.

De atunci şi până ieri – când am avut cea mai recentă discuţie cu un (mereu) alt reprezentant de la markeţii ăştia  - politeţea primei discuţii s-a dus dracului. Şi asta din cauză că niciunul din idioţii ăştia nu pricepe că ”nu” înseamnă nimic altceva decât ”nu”, deşi le-am tot repetat-o în cele vreo 7 - 8 dăţi în care am fost sunat pentru a fi întrebat ce sumă aş dori să investesc pe piaţa Forex sau mai ştiu eu pe unde (rareori convorbirea se încheie normal, aşa că nu apuc să mi se povestească toată oferta...). Şi sunt sigur că nu asta n-a fost ultima dată când vorbesc cu ei...

Iar pentru un final în stilul ”bomboana pe colivă”: am aflat de o persoană care chiar a dorit să investească pe Forex şi a pus la bătaie vreo sută de euro: în varianta demo a câştigat într-o săptămână cam 35 de euro (virtuali), după care – considerându-se pregătită şi plină de entuziasm - a intrat în joc ”pe bune”: a pierdut tot în mai puţin de 24 de ore. Asta era cam acum nouă luni, iar markeţii o mai sună şi acum.

Iar eu tot n-am aflat ce e de fapt cu tranzacţionările ăstea...

* ştiu şi eu că acest cuvânt nu există, tocmai de aceea l-am folosit

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu