Invazia materialelor
promoţionale electorale de la aceste alegeri. Am avut certitudinea că toată
această năpustire şi tot acest desfrâu publicitar sunt făcute preponderent în
beneficiul responsabililor de campanii electorale, pe care mi-i i-am şi închipuit
şuşotind la urechea candidaţilor la diverse funcţii în administraţie: ”şefu’, mai trebuie să facem 10.000 de pixuri, cinşpe
mii de brichete şi un catralion de fluturaşi cu programu’
dumneavoastră, să trăiţi!”... iar candidatul, ce să facă? - aproba. În mod evident, la o comandă de astfel
de materiale la o asemenea dimensiune se ataşează un comision pe măsură, care
ajunge taman în buzunarele persoanei potrivite. Că mai toate materialele
împărţite (pixuri, brichete, magneţi, ”mirositoare” de maşină etc.) au fost de
o calitate eufemistic vorbind îndoielnică - e una; că impactul lor asupra
deciziei de vot a cetăţenilor este aproximativ egal cu zero - e a doua; dar că
după o astfel de campanie, indiferent de rezultatul scrutinului, poţi spune, parafrazându-l
pe Tatulici, că ”am întâlnit şi oameni fericiţi” – e a treia şi cea mai
importantă. Din păcate, atât timp cât vor exista astfel de ”beneficiari” ai
indiferent căror alegeri, campaniile electorale se vor raporta, şi mai departe,
la hectare de bannere, la remorci de pixuri şi la baxuri de brichete, inutile
pentru cei mai mulţi, dar utile pentru cine trebuie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu