luni, 13 februarie 2012

CFR (variantă nouă)

Acum mai mulţi ani am făcut parte dintr-o delegaţie a unei societăţi comerciale care a mers la Paris pentru discutarea şi încheierea unor contracte economice. În vizita de 4 zile din străinătate era prevăzută şi o întâlnire de câteva ore cu o firmă interesată de produsele noastre care-şi avea sediul la Bruxelles, oraş în care am ajuns, dimineaţa, cu un TGV (Train à Grande Vitesse) francez al companiei Thalys, după o călătorie de aproximativ o oră şi jumătate. După terminarea întâlnirii de afaceri, colegii mei de delegaţie s-au întors la Paris, iar eu – în baza opţiunilor oferite de biletul dus-întors – am mai zăbovit gură-cască mai multe ore în capitala belgiană şi m-am îmbarcat spre Paris într-un alt TGV, mai către seară. Călătoria a decurs fără incidente până spre jumătatea ei, când trenul în care mă aflam a fost oprit în câmp pentru mai mult de o jumătate de oră. La puţin timp după oprire, un conductor francez a trecut din vagon în vagon şi ne-a informat că o altă garnitură, aflată înaintea noastră, a suferit o defecţiune şi că întârzierea se datorează acţiunilor de eliberare a căii ferate. Apoi trenul meu a pornit mai departe şi a ajuns în Gare du Nord cu mai puţin de o jumătate de oră întârziere. Am coborât din vagon şi am avut surpriza să descopăr, la capătul tuturor ieşirilor de pe peron, reprezentanţi ai Companiei Thalys care înmânau călătorilor recent debarcaţi formularele de solicitare de despăgubiri. Am luat şi eu un exemplar: în el erau prevăzute despăgubiri de jumătate din costul biletului pentru întârzieri de până-ntr-o jumătate de oră şi de 45% în cazul unor întârzieri între 30 şi 60 de minute; variantă cu întârzieri mai mari de o oră nu exista.
Ajuns la hotel, am completat împreună cu şeful delegaţiei formularul de solicitare de despăgubiri, trecând datele băncii din România ale firmei; am pus totul într-un plic şi l-am trimis - cu nu foarte multe speranţe, trebuie să recunosc - la adresa indicată. În ziua următoare ne suiam în avion şi ne întorceam în România.

Despăgubirile (aproximativ 50 de euro, reprezentând jumătate din valoarea biletului de tren) au fost virate în contul bancar indicat în formular două luni mai târziu.

Mi-am adus aminte de această întâmplare aflând la ştiri, după episodul cu trenurile blocate zeci de ore în câmp, pe la Făurei, că, dând dovadă de o greu explicabilă generozitate, SNCFR a decis să nu taxeze suplimentar călătorii prinşi în garniturile care au întârziat zile întregi să ajungă la destinaţie (unele ajungând chiar în alte locuri decât cele stabilite iniţial).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu