luni, 7 mai 2012

Mi-a plăcut

Am fost zilele trecute în Focşani, cu o delegaţie vâlceană participantă la faza naţională a Concursului multidisciplinar ”+/- Poezie”. Cei aproape 800 de kilometri făcuţi (dus-întors) nu m-au împiedicat să remarc un oraş plin de verdeaţă - şi în centru, dar şi prin cartiere - de copii şi cu o cazare fabulos de scumpă. În pofida existenţei unui număr mare de biserici ortodoxe, lăcaşul de cult care m-a impresionat puternic a fost Biserica Romano-Catolică Sfinţii Apostoli Petru şi Paul - o structură modernă (un site vorbea de forma de ”butoi”, dar eu am văzut-o mai degrabă ca una de ”corabie”, având drept ”catarg” - turla), dar care nu a pierdut nimic din măreţia religioasă; nu m-am putut opri să nu o compar (în defavoarea acesteia din urmă) cu Catedrala din Ostroveni - o construcţie, de asemenea, post-decembristă, dar care are un puternic aer de neterminare, precum un lego făcut de un copil care s-a plictisit la jumătatea jocului.
Mi-a mai plăcut şi felul în care Colegiul Naţional ”Alexandru Ioan Cuza” (locul unde s-a desfăşurat competiţia şcolară) se mândrea cu elevii participanţi la olimpiadele naţionale: printr-un banner fixat pe chiar faţada instituţiei de învăţământ.
Nu în ultimul rând, în dimineaţa zilei în care ne-am întors la Râmnicu Vâlcea, m-am bucurat câteva zeci de minute, în lumina blândă a unui soare de-abia răsărit, de liniştea Pieţei Unirii (altfel plină până la aglomerare, de copii şi adolescenţi, mai ales) din centrul oraşului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu